donderdag 6 januari 2011

Winterefteling

Een berichtje over de winterefteling? Niet echt, want de efteling kent iedereen zo langzaam wel. Maar het is natuurlijk wel een ideale plek op de nieuwe camera uit te testen. Sindskort ben ik de gelukkige eigenaar van een Eos 7D, een toestel met wat meer mogelijkheden dan de 450D. En in de winter is het sneller donker, en in combinatie met snelle bewegingen is de Efteling dan een goede plek om de camera eens goed uit te proberen. Gaat ie nou werkelijk ruisen bij hoge ISO-waarden (ja dat doet ie) en hoe erg is het dan (ik vind het nog wel meevallen). En is deze ruis dan ook simpel te verwijderen? En die 8 fps, is dat nou handig?
Afijn veel vragen, en tijd om eens wat uit te zoeken. Alleen was het dan misschien handiger geweest om een minder koude dag uit te zoeken. En zinvol om de handleiding mee te nemen, want er zijn wel heel veel instelmogelijheden voor deze camera. Zoals bij de autofocus, waar verschillende instelopties zijn, die ik nog lang niet allemaal begrijp, laat staan kan doorgronden, daar heb ik nog even meer tijd voor nodig. Maar met hetgeen ik er al wel van heb doorgrond, merk je dan dat je toch al minder momenten hoef te missen dan voorheen.
En inderdaad, bij hogere ISO waarden zie je langzaam de ruis opkomen, zeker als het donker is. Maar, indien goed belicht, valt dit reuze mee en is het goed te verwijderen. En die 8 fps, is dat nou handig, en maak je dan foto's die je met een andere cam niet maakt? Jazeker wel....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten