zondag 28 augustus 2011

Fardamatti met Edwin Wieringh en Ron Feiken

Zo gebeuren er op vakantie soms rare dingen. Zit je in het restaurant van de camping, komen er aan het tafeltje naast je inline skaters terecht om een hapje te eten. En daar raak je mee in gesprek. Blijken het nederlanders te zijn (Edwin Wieringh en Ron Feiken) die nog behoorlijk verdienstelijk kunnen skaten ook. En blijkt er naast de camping een behoorlijke baan te liggen voor die mannen om hun kunsten op te laten zien, en als klap op de vuurpijl is er dan 2 dagen later ook nog een internationale wedstrijd (de Fardamatti) waar een aantal internationale skaters van nivo (waaronder Edwin) hun opwachting zullen maken en kunsten laten zien.
Tja, en dan is het probleem daar. Daar wil je bijzijn om eens te kijken of je dat ook kunt. Niet het skaten, dat is niks voor mij, maar daarvan foto's maken! Dat lijkt wel wat. Maar is de eerste keer, en wat oefenen vooraf is wel handig. Gelukkig zijn Edwin en Ron zo vriendelijk om de dag vantevoren nog wat instructie te geven, zodat ik niet helemaal onvoorbereid op de baan kom te staan. Als wederdienst beloof ik de foto's op te sturen, zodat ze een artikel kunnen schrijven, waarin dan vervolgens weer mijn foto's komen te staan (en een publicatie erbij).
En dan is het uiteindelijk zaterdag, de dag van de wedstrijd. Van 3 tot een uurtje of 7.
En wat denk je : het is me uitstekend bevallen. Wel gaat het enorm snel, maar dit ligt ook wat aan de manier waarop de wedstrijd gereden wordt, met een aantal skaters tegelijk in de baan. Dan wordt het moeilijk in de gaten houden wie nu wat gaat doen.
Wel bewijst de 7D zijn waarde hier. Snelle reactietijden en veel fps doen hun dienst hier. Zonder had ik het ditmaal niet gered (zo probeer ik telkens de aanschaf te rechtvaardigen...).
Intussen zijn de foto's verstuurd en wachten we op publicatie, en op de volgende gelegenheid om deze sport eens vast te leggen. Edwin, tot binnenkort hier in de buurt. Alvast een voorproefje hier beneden:




en intussen staat het artikel online : ga naar de uitgave van september 2011, pagina 50 en volgende......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten