zondag 4 november 2012

Help-portrait 2012

Help-portrait, een initiatief dat ik van harte ondersteun. Al 3 jaar organiseren we (Kees-Jan en mezelf) dit evenement voor de regio Den Bosch (en omstreken). Voor diegenen die niet bekend zijn met dit wereldwijde evenement kijk eens op help portrait internationaal of Help-portrait nederland
En telkens weer worden we verrast over de reacties die we losmaken. Foto's maken, geven en met name een steun in de rug geven aan diegenen die het nodig hebben, helpt!
Ook dit jaar waren we vast van plan om weer mee te doen. Echter, door drukte, veel drukte, op het werk is het er dit jaar niet van gekomen om er aan te beginnen. En toen we dat doorhadden, was het eigenlijk te laat om het nog van de grond te tillen voor deze regio. Les voor volgend jaar dat we eerder moeten starten.
Maar wil dat zeggen dat we dan dit jaar maar niets doen? Nou nee, niet echt. Dit inspirerende evenement is te mooi om zomaar voorbij te laten gaan. Vandaar dat ik me via de nederlandse Help-portrait site heb aangemeld bij de organisatie in Breda, waar ik van  harte werd verwelkomd.
Op 8 december gaan we daar met 3 fotografen portretfoto's maken en uitdelen, uiteraard gratis en voor niets, aan die mensen die wel een steun in de rug kunnen gebruiken. Ondersteund door live-muziek. Met een verwachte opkomst van 200 portretten, is dat wel een uitdaging...
Ze zijn daar in contact met diverse mogelijke sponsoren om dit alles mogelijk te maken (printers, papier en inkt hebben we in ieder geval nodig als we direct willen uitdelen). Mochten er onder de lezers van mijn blog nu mensen zich aangesproken voelen dit fantastische initiatief mede mogelijk te maken, neem gerust contact met me op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten