zondag 24 februari 2013

Ars-Longa, onderlinge wedstrijden


Daar heb ik al wel eens vaker een stukje over geschreven. En meestal ging het dan over de wedstrijd zelf, of een nieuwe lens of wat al niet meer. Echter, dit keer eens wat anders. En wel de voortschrijdende techniek. Als fotograaf, al dan niet hobby, amateur of beroeps, investeer je in je apparatuur. Zodat je alle omstandigheden de baas kunt. En geloof me, in een niet zo best verlichte binnenbak zijn de omstandigheden verre van ideaal. Om dan toch nog wat nette plaatjes te maken, heb je wel wat apparatuur, kennis en kunde nodig. En, bescheiden als ik ben, denk ik dat ik daar toch redelijk in slaag.En wat schetst je verbazing als je eens even achterom kijkt. Met een mobiele telefoon en een ipad wordt je beconcurreerd. Alsof dat een fatsoenlijk toestel de loef af kan steken. Dat kan het ook niet, maar voor facebook en hyves is het voldoende. En in deze tijd is er kennelijk niet meer nodig, helaas. Totdat ze er achter komen dat er toch een foto aan de muur moet. Want dat lukt (gelukkig) niet met het materiaal dat op deze foto staat.....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten