zondag 10 oktober 2010

Nieuwe lens

Inderdaad, een nieuwe lens. De standaardlens van Canon (18-55 IS voor de kenners) heeft na 2 jaar de geest gegeven. Scherpstellen moet voortaan handmatig, en da's niet zo handig. In het analoge tijdperk ging dat overigens ook zo, maar als je eenmaal automatisch scherpstellen bent gewend, lijkt het wel of je niet anders meer kunt. Of misschien luistert het nauwer tegenwoordig, ik weet het niet precies.
Na lang zoeken, twijfelen en sparen, uiteindelijk de sigma 17-70 2.8-4.5 OS HSM (wat een afkortingen) uitverkoren en kunnen uitproberen op de Photokina in Keulen. (nee daar heb ik geen stukje over geschreven).

Die test gaf goede resultaten, en bij thuiskomst de knoop doorgehakt (je blijft toch twijfelen he) en uiteindelijk besteld bij cameraland. Afgelopen weekend de eerste plaatjes kunnen maken, en ik moet zeggen: de lens bevalt erg goed. Is snel met scherpstellen, geeft een scherp beeld, en geeft veel mooiere kleuren dan de lens die ik hiervoor had. Al met al de upgrade (hij is uiteraard wel wat duurder) zeker waard. Ik vermoed zomaar dat deze lens erg veel op mijn toestel zal zitten...
Voor de liefhebbers hieronder een 1:1 crop van een foto. (sterk uitvergroot dus) waar maar weer eens blijkt dat er scherpe plaatjes uitkomen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten