zondag 11 november 2012

Wamberg

 Het was een mooie herfstdag vandaag. En dan bedoel ik niet dat het regent, stormt of onweert. Nee, de zon scheen, een graad of 10 en een fantatische dag om toch nog even buiten te zijn voordat de winter echt komt. Als die komt dan. Maar dus wel even tijd voor een korte wandeling over landgoed de Wamberg. Een landgoed incl kasteel in Sint-Michielsgestel. Voor de liefhebbers, kijk op de site van IVN. Maar daar gaat het me niet om. Dit was namelijk een perfect moment om eens te experimenteren met een aantal voorinstelling van Lightroom. Lightroom is het programma waarmee ik mijn foto's catalogiseer en bewerk. En Matt Kloskowski (heeft een blog genaamd 'lightroom killer tips') geeft op zijn blog een aantal voorinstellingen voor herfstfoto's. Dus welk een mooi moment voor een test. Voor de liefhebbers, deze is bewerkt met de instelling 'fall foliage | medium'. En ik moet zeggen, hij komt er wel mooi uit! Matt, thanks!




Maar er valt natuurlijk nog wel wat meer te experimenteren. Het bos is momenteel bezaaid met paddestoelen, bladeren, maar ook omgevallen bomen en dood hout. Kortom, een paradijs om met foto's te experimenteren. Zo liggen omgevallen bomen met afgebroken wortels aan de oppervlakte. En daar kun je ook leuke dingen mee doen. Nu niet richting de verzadigde kleuren van de herfst, maar naar zwart en wit. En een beetje grijs.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten